Hvordan ser ‘gode ideer’ og ‘læringsekspeditioner’ ud iflg. elever?

Hvordan kan man vise eller symbolisere, hvordan gode ideer opstår? Hvordan ser en læringsekspedition ud? Hvor går den hen? Og hvordan viser man, at elever bliver inddraget i undervisningen? Dette var nogle af de spørgsmål som 8. b på Skolen i Midten udforskede, da de skulle udvikle ideer til et logo til ElevInvents.

For at hjælpe de kreative ideer frem gjorde vi brug af LEGO BuildtoExpress, der er en særligt udvalgt samling af forskellige LEGO-klodser og figurer. Ved brug af BuildtoExpress tilskyndes elever til at udtrykke deres tanker, forestillinger og ideer ved at bygge symbolske modeller af LEGO klodser. Nedenfor ses en samling af billeder, der udtrykker elevernes forestillinger om ElevInvents

  • Et virksomhedsbesøg hvor elever undersøger problemstillinger og får gode ideer
    Til højre ses en elev der er i dialog med en ekspert fra virksomheden
  • Eleven er fordybet og selvstyret gennem teknologiske hjælpemidler
    Læreren er sat udenfor døren...
  • På ekspeditioner er der en række udfordringer man skal igennem
    Måske vinder man prinsessen, hvis alle udfordringer løses...
  • En ekspedition er som at træde gennem en portal, hvor man kan få gode ideer.
    En ekspedition kan også være forbundet med et mysterie der skal opklares. Her er det Indiana Jones der graver i jorden...
  • Gode ideer kan man tjene penge på
    Her er der én der har opfundet segway'en. Det bliver fejret med en fest.
  • Gode ideer ses bedst oppe fra - i et helikopterperspektiv
  • Gode ideer skabes i et socialt fællesskab
Translate »